söndag 2 december 2012

2/12 Gäddmete + C&R Funkar!

Var ute och metade i kylan idag med, var dock på gränsen till för kallt och ingen fisk blev det heller. Imorgon ska det vara -7 under dagen så då blir det inte heller något fiske då inte jag vill ha fisk uppe när det är under -5 pga  att risken är stor att gäddans ögon fryser sönder och är man själv ute tar det ju längre tid med vägning, mätning och fotografering. Ser dock bättre ut på tisdag så ska försöka fixa mört under morgondagen i bra storlek.

C&R
I år hag jag fått 5 gäddor över 11 kg. Tre av dessa är samma fisk, vilket är kul då man ser hur bra C&R verkligen funkar. Gäddan är inte direkt stationär heller, första gången jag fick den i år var 28/3, andra gången den 15/4 var den en bra bit över 1 km längre upp i ån vilket förmodligen berodde på att den var på väg mot lekplatsen och så igår fick jag den igen 1/12 ungefär 500 m nedanför där jag fick den 15/4.
I övrigt så är det kul att den är längre och tyngre nu än innan lekan :))

 1/12
 15/4

Här ser man det på flera ställen att det är samma men framför allt på den gamla skadan jag ringat in.


 15/4
28/3

Här syns det på mönstret och jag har ringat in där man ser det som tydligast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar