onsdag 28 mars 2012

28/3 Gäddmete +11

Kände det var dax för lite gäddmete igen efter ett par veckor med trolling och jerk vilket inte givit något lysande resultat direkt. 
Vädret var riktigt gött för lite mete men när jag kom ned till båten jag skulle låna så hade jag visst glömt nyckeln, bestämde mig att köra ifrån land ist. Ett av dem ställen jag tänkt mete av idag funkar lika bra ifrån land så körde på det. Flötet han nästan bara glida i med en xxl mört på innan det dök, tänkte först det var mörten men när det spruta ut lina från rullen förstod jag att så inte var fallet. Efter ett rätt fort mothugg började rusningar och den kändes riktigt fin var orolig att den skulle fastna i trädrötter då den drog inåt landskanten hela tiden men det gick bra och lyckades håva den smidigt. Den var inte så lång men riktigt fet kändes som den kunde ligga runt 10 men vågen visade hela 11,5kg fördelat på ynka 106cm! Efter vägning och mätning så säckade jag den och försökt ringa dit nån som kunde hjälpa till med foto, detta utan resultat så blev några snabba med självutlösare innan den fick simma hem!



Ibland kan man fiska i en vecka från morgon till kväll utan resultat, men ibland räcker det med 30 sek....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar