måndag 17 september 2012

15-16/9 Flötestrolling

Har blivit två dagars fiske med flötestrolling i Dalälven över helgen. Under lördagen fick vi 6 gäddor, den första tog på Andreas mört efter bara någon halvtimmes fiske och det skulle visa sig va helgens största och enda över 100cm, den var 107cm men tyvärr i dålig kondition vikten var bara på 7,5kg.
Jag lyckades också bli ordentligt biten i tummen av denna fisk, 10 fina skärsår över tummen.
Dem övriga gäddor denna dag låg på 1-3kg. Själv hade jag inte ett hugg utan blev totalt utfiskad.


 7,5 107

Andra dagen började bra fick 3 gäddor nästan direkt på samma fläck, en av dem skulle visa sig vara dagens största en fisk jag fick på ca 5kg, det blåste upp ordentligt framåt lunch vilket gjorde att det blev svårt att hålla bra fart och kurs. Blev 6 gäddor denna dag 4 till mig och 2 till Andreas.



 Jag och Andreas har ju en tävling i år, den med flest gäddor över 100cm ska få en flaska jäger av förloraren. Efter denna helg dryga Andreas ut sin ledning till 12-8, kommer bli svårt att komma ikapp. Men till helgen ska jag ned till Ätran och meta och hoppas ta ett par över 100cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar