måndag 2 juli 2012

1/7 Mete

Har blivit mycket mete för min del i helgen, i lördags körde jag gäddmete hela dagen dock helt utan framgång. Inte det minsta napp eller stirr änns. Vet inte vad det kan berott på, var dock väldigt högt vatten efter allt regn och då kan dem sura till ett tag märkt det på vårarna att det brukar gå dåligt när vattennivån ändras fort. Ska till nästa gång använda mig av större agnfiskar var rätt dålig storlek på dem jag hade.

Idag har jag försökt dra multe också det helt utan framgång, blåste på riktigt bra så jag såg inget och det gick knappt att fiska fick däremot upp lite id i fin storlek och drog till ätran vid roddklubben och tänkte mete gädda, men dem roddarna var överallt i ån och dem hade lagt ut en bana med bojar över allt så det blev inte ens nåt försök. Andreas har dock tagit en gädda i dalarna på +10 idag kommer mer om det senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar