söndag 15 april 2012

12-15/4 Å-fiske +11

Nu har vi vart nere i Halland och kört en 4dagars satsning med mete efter tjocka ågäddor, resultat blev klart godkänt trots bara 5 landade fiskar.

Dag 1
Blev bara ett par timmars fiske när vi kom ned på kvällen vattennivån och grumligheten var perfekt men inte ett napp.

Dag 2
Började med att Andreas fick ett hugg på första stoppet gäddan följde med rätt snällt mot båten men där började den dra och slet sig tyvärr, tråkigt då den verkade tung. Efter några förflyttningar fick Andreas napp igen men gäddan spottade precis innan mothugg, på nästa ställe fick äntligen jag napp och gäddan kändes inte jätte tung men pigg var den och full med rom, uppskattar vikten till nån stans mellan 6-7kg. Fick även en snipa lite senare denna dagen och Andreas tappade en fin som vi dock aldrig fick se men kändes tung. Sen började det ösregna så efter ett par timmar i regnet utan hugg så bröt vi för dagen. Så två gäddor i båten och 5 hugg under dag 2.



Dag 3
Blev tre hugg under tredje dagen alla på samma ställe jag fick den första gäddan igår på. Det första hugget kom efter att vi fiskat av bakvattnet i någon timma, tyvärr så lossade fisken kändes ungefär som den igår runt 6-7kg fick nästan direkt ett hugg till på min mört när jag vevade in för en ny drift men lyckades inte kroka den. Efter att ha lagt ytterligare runt 30 driftar över bakvattnet fick jag napp igen och nu satt den! och det började gunga till ordentligt och några minuter senare fick en gädda på 11,4 syna insidan av båten! Ett riktigt fetto på bara 105cm!




Dag 4
Blev en halvdag i bakrus, 4 napp och 2 gäddor i båten varsin på runt 2-3kg jag tappade en gädda och Andreas fick aldrig kontakt med det som simmade iväg med en stor bottenmetad mört som var helt mos efteråt. Såg även gäddor som lekte, så nu får detta vatten vila i väntan till vintern hoppas den blir isfri! Nu åker vi norrut och ska försöka med lite flötestrolling i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar